Helikopterji - opis in tehnični podatki

Iz E-ucbenik

Skoči na: navigacija, iskanje

HELIKOPTER AB 206 B (Agusta Bell Jet Ranger)

V osnovni verziji so ga naredili v ameriški tovarni Bell kot vojaško trenažni in komercialni helikopter leta 1962. To je izredna uspešnica lahkega helikopterja, katerega uporaba je vsestranska. Uporaben je za prevoz potnikov, lažjih tovorov, za snemanje iz zraka, preglede daljnovodov in prometa, reševanje v gorah in pa seveda za osnovno šolanje in urjenje pilotov.
Helikopter je kovinske konstrukcije in je narejen v kombinaciji aluminijaste pločevine in lepljenega aluminijastega satovja. Rotor je dvokrak in poltoge konstrukcije. Potniška kabina ima na desni strani drsna vrata, ki jih je mogoče odpreti tudi med letom. V kabino je mogoče hitro namestiti dvoje nosil z leve strani, za kar so vrata posebej prirejena. Zunanji tovor je mogoče pripeti na nosilno kljuko na spodnji strani helikopterja.

Helikopter lahko leti podnevi in ponoči v razmeroma dobri vidljivosti in kadar ni nevarnosti zaledenitve. Ker je lahek, je občutljiv na močnejši veter, turbulenco in slabše metereološke razmere. Z letom 2001 zgoraj navedeni helikopter ni bil več uporabljen za reševalne namene v gorah, razen iskanja pogrešanih oseb.


HELIKOPTER BELL 212

Razvili so ga v ameriški tovarni Bell kot izboljšano verzijo osnovnega tipa Huey, ki je bil narejen že leta 1955 za vojaške namene. Tip helikopterja B 212 pa je bil iz te verzije razvit in narejen leta 1969 za civilne potrebe. To je večnamenski helikopter srednje kategorije, namenjen za prevoz ljudi, tovorov, reševanja v gorah in pri večjih naravnih katastrofah, za evakuacijo ljudi z visokih stavb, prevoz bolnikov, gašenje požarov in podobno.

Helikopter lahko leti v meteoroloških razmerah z dobro vidljivostjo podnevi in ponoči, nad kopnim in morjem, zunaj področij zaledenitve. Rotor je dvokrak, poltoge konstrukcije in s stabilizacijsko prečko. Za vzlet in pristanek ima fiksne kovinske elastične smuči, na katere se po potrebi za pristajanje v snegu montirajo dodatne širše smuči. Na obeh straneh kabine so drsna vrata, ki jih je mogoče odpirati tudi med letom. V kabini so štiri mesta za pritrditev elektromotornega vitla, ki ga uporabljamo za spuščanje oziroma dviganje ponesrečencev in reševalcev. Z minimalnim posegom pa potniško kabino lahko preuredimo in vanjo namestimo šest nosil, opremo in prostor za zdravnika. Helikopter poganjata dve plinski turbini, ki sta postavljeni nad zgornjim zadnjim delom trupa. Motorja trošita cenen naftni derivat kerozin. Sta zelo zanesljiva, saj je možnost odpovedi zaradi tehnične napake 0,000003.


HELIKOPTER AGUSTA BELL 412

Ta helikopter je v osnovi enak helikopterju AB 212, s tem, da ima štirikrak rotor. Njegova uporaba je ravno tako vsestranska, s tem, da ima večjo potovalno hitrost.

Tehnični podatki za AB 206, AB 212 in AB 412
Tehnični podatki AB 206 AB 212 in AB 412
Dolžina (m) 11,62 17,40
Širina (m) 2,64
Višina (m) 3,54 3,91
Teža praznega helikopterja (kg) 830 2928
Največja možna obremenitev (kg) 620 2152
Največja poraba goriva/uro (l) 90 330
Čas letenja s polnim rezervoarjem (h) 3,10 2,30
Število nosil 2 6
Število potnikov 4 13
Število članov posadke 1 3
Največja hitrost (km/h) 240 222, 250
Največja višina (m) 6100 6100


HELIKOPTER AIRBUSHELICOPTER EC-135 P2+ in AIRBUSHELICOPTER AS-532 Cougar

Za iskanje pogrešanih oseb v gorah in prevoz moštva se izjemoma uporabljata tudi helikopterja Eurocopter EC-135 P2+ in Eurocopter AS-532 Cougar.

Tehnični podatki EC135 in AS-532 - Cougar
Tehnični podatki EC 135 AS-532 Cougar
Dolžina (m) 12,16 18,70
Širina (m) 1,56 3,00
Višina (m) 3,51 4,92
Teža praznega helikopterja (kg) 1455 5300
Največja možna obremenitev (kg) 1455 3000
Največja poraba goriva/uro (l)  180 500
Čas letenja s polnim rezervoarjem (h) 3 3
Število nosil / 6
Število potnikov 2 20
Število članov posadke 2 3
Največja hitrost (km/h) 254 300
Največja višina (m) 6100 7000


Osebna orodja
Splošno reševalna tehnika
Prva in nujna medicinska pomoč